egy tragikus nap meg emlékezése

egy tragikus nap meg emlékezése

Meg ültük Jézus utolsó vacsora emlékét amint el fogyasztotta tanítványokkal vacsorát,

 

és meg mossa nekik lábukat egyenként . meg mondták hogy egy valaki elfogja ,

 

árulni őt . Ezen napon Jézus szenvedési napján meg történt az dolog júdás egy,

 

mondat erejével el árulta őt . mi gondoljunk bele ezen napon Jézust vérig osztozik,

 

ő értünk szenved ennyit mi amikor valamit elkövetünk hibát vagy bűnt épen őt,

 

ostorozzuk meg őt . hányszor úgy meg bántunk valakit de nem gondolunk bele,

 

hogy ilyenkor őt is bántsuk meg ezzel cselekedettel ,mert szeretetlen voltam másik,

 

ember Irán át gondoljuk ezt dolgot nekünk se esik jó meg bántjuk másik embert,

 

néha olyan kellemetlen helyzetbe sodorjuk és ott van helyzet meg bántottuk őt.,

 

Gondoljunk bele mi amikor el követjük hibákat hegyére halmozzuk ,és úgy vagyunk,

 

meg oldjuk valahogy de így Jézust is bántottuk meg ostoroztuk ezzel . ne olyanok,

 

legyünk . mindig ha tudunk törekedjünk arra hogy ne bántsuk meg senkit és,

 

ne halmozunk olyan-dolgokat hegyére amivel osztozunk Jézust . én bele gondolok,

 

egy olyan dologba ki látta tévébe ,ép moziba volt Mel gibzon csímű filmet ,

passiót ez igazán át éli amikor meg nézi ezt filmet menyi hálára osztózták őt,

 

én egy jó pársor meg néztem engem meg rázott én amikor osztoznál járt film,

 

igen csak gondolunk hányszor bántjuk .ezen filmen ott volt osztozás én ,majd nem,

 

sírtam .ezen napon Jézus amikor értünk délután 3kor ki lehelte magát és meg halt,

 

értünk .

 

Ekkor Annás megkötözve elküldte Kaifás főpaphoz.

Simon Péter még mindig ott állt és melegedett. Újra megkérdezték tőle: „Nem ennek az embernek a tanítványai közül való vagy?” De tagadta: „Nem vagyok.”

A főpap egyik szolgája, aki rokona volt annak, akinek Péter levágta a fülét, megjegyezte: „De hisz ott láttalak vele a kertben.”

Péter ismét tagadta. Erre nyomban megszólalt a kakas.

Kaifástól a helytartóságra vitték Jézust. Kora reggel volt. A zsidók nem mentek be a helytartóságra, nehogy tisztátalanná váljanak, s elkölthessék a húsvéti bárányt.

Ezért Pilátus jött ki hozzájuk, és megkérdezte tőlük: „Mivel vádoljátok ezt az embert?”

Ha nem volna gonosztevő – felelték –, nem hoztuk volna eléd.”

Pilátus szabadkozott: „Vigyétek vissza és ítélkezzetek fölötte saját törvényetek szerint!” De a zsidók nem tágítottak: „Nekünk senkit sem szabad megölnünk.”

Így beteljesedett, amit Jézus mondott, amikor megjövendölte, milyen halállal hal meg.

Pilátus visszament a helytartóságra, maga elé hívatta Jézust, és megkérdezte tőle: „Te vagy a zsidók királya?”

Jézus ezt felelte: „Magadtól mondod ezt vagy mások mondták neked rólam?”

Hát zsidó vagyok én? – tört ki Pilátus. – Saját néped és a főpapok adtak kezemre. Mit tettél?”

Jézus így válaszolt: „Az én országom nem ebből a világból való. Ha ebből a világból volna országom, harcra kelnének szolgáim, hogy ne kerüljek a zsidók kezére. De az én országom nem innen való.”

Pilátus közbeszólt: „Tehát király vagy?” „Te mondod, hogy király vagyok - mondta Jézus. - Arra születtem, s azért jöttem a világba, hogy tanúságot tegyek az igazságról. Aki az igazságból való, hallgat szavamra.”

Pilátus ezt mondta: „Mi az igazság?” E szavakkal újra kiment a zsidókhoz, és kijelentette: „Én nem találom semmiben bűnösnek.

De az a szokás nálatok, hogy húsvétkor valakit szabadon bocsássak. Akarjátok, hogy szabadon bocsássam a zsidók királyát?”

Erre újra kiabálni kezdtek: „Ne őt, hanem Barabást!” Barabás rabló volt.

Erre Pilátus előhozatta Jézust és megostoroztatta.

A katonák töviskoszorút fontak, a fejére tették, és bíborszínű köntöst adtak rá.

Aztán elé járultak, és így gúnyolták: „Üdvözlégy, zsidók királya!” Majd arcul ütötték.

Pilátus ismét kiment, és így szólt hozzájuk: „Nézzétek, elétek vezetem. Értsétek meg: nem találom semmiben sem bűnösnek.”

Jézus töviskoronával, bíborpalástban jött ki. Pilátus rámutatott: „Íme, az ember!”

Mihelyt meglátták, a zsidók és a szolgák elkezdtek kiabálni: „Keresztre vele, keresztre vele!” Pilátus ismét szabadkozott: „Vigyétek el és feszítsétek meg ti! Én nem találom bűnösnek.”

De a zsidók nem tágítottak: „Nekünk törvényünk van, s e törvény szerint meg kell halnia, mert Isten Fiává tette magát!”

Ennek hallatára Pilátus még jobban megijedt.

Visszament a helytartóságra, és újra megkérdezte Jézustól: „Honnan való vagy?” Jézus nem válaszolt neki.

Pilátus kérdőre vonta: „Nekem nem felelsz? Hát nem tudod, hogy hatalmam van rá, hogy szabadon bocsássalak, de hatalmam van arra is, hogy keresztre feszíttesselek?”

Jézus csak ennyit mondott: „Nem volna fölöttem hatalmad, ha onnan felülről nem kaptad volna. Ezért annak, aki a kezedre adott, nagyobb a bűne.”

Ettől fogva Pilátus azon volt, hogy szabadon bocsássa. A zsidók azonban ordítottak és fenyegetőztek: „Ha elbocsátod, nem vagy a császár barátja! Mert aki királlyá teszi magát, ellene szegül a császárnak!”

E szavak hallatára Pilátus kivezettette Jézust. Elfoglalta a bírói széket a köves udvaron, amelyet héberül Gabbatának hívnak.

Húsvét előkészületi napja volt, a hatodik óra körül járt. Így szólt a zsidókhoz: „Nézzétek, a királyotok!”

De újra elkezdtek ordítani: „Halál rá! Halál rá, keresztre vele!” Pilátus megkérdezte: „Keresztre feszíttessem a királyotokat?” De a főpapok tiltakoztak: „Nincs királyunk, csak császárunk!”

Erre kiszolgáltatta nekik, hogy feszítsék keresztre.

Ezzel átvették Jézust.

Maga vitte keresztjét, míg oda nem ért az úgynevezett Koponyák helyére, amelyet héberül Golgotának hívnak.

Ott keresztre feszítették, s két másikat is vele, jobb és bal felől, Jézust meg középen.

Pilátus feliratot is készíttetett, és a keresztfára erősítette. Ez volt a felirat: „A názáreti Jézus, a zsidók királya!”

A feliratot sokan olvasták a zsidók közül, mert az a hely, ahol fölfeszítették Jézust, közel volt a városhoz, héberül, latinul és görögül volt írva.

A zsidó főpapok azért kérték Pilátust: „Ne azt írd, hogy a zsidók királya, hanem azt, hogy azt mondta magáról: a zsidók királya vagyok.”

De Pilátus azt felelte: „Amit írtam, azt megírtam!”

Amikor a katonák fölfeszítették Jézust, fogták ruhadarabjait és négy részre osztották, minden katonának egy-egy részt, majd a köntösét is. A köntöse varratlan volt, egy darabból szőve.

Ezért megegyeztek egymás közt: „Ne hasítsuk szét, hanem vessünk rá sorsot, hogy kié legyen.” Így teljesedett be az Írás: Ruhámon megosztoztak egymás közt, és köntösömre sorsot vetettek. A katonák valóban így tettek.

Jézus keresztje alatt ott állt anyja, anyjának nővére, Mária, aki Kleofás felesége volt és Mária Magdolna.

Amikor Jézus látta, hogy ott áll az anyja és szeretett tanítványa, így szólt anyjához: „Asszony, nézd, a fiad!”

Aztán a tanítványhoz fordult: „Nézd, az anyád!” Attól az órától fogva házába fogadta a tanítvány.

Jézus tudta, hogy már minden beteljesedett. De hogy egészen beteljesedjék az Írás, megszólalt: „Szomjazom!”

Volt ott egy ecettel teli edény. Belemártottak egy szivacsot, izsópra tűzték és a szájához emelték.

Amint Jézus megízlelte az ecetet, így szólt: „Beteljesedett!” Aztán lehajtotta fejét és kilehelte lelkét.

Az előkészület napja volt. A zsidók arra kérték Pilátust, töresse meg a keresztre feszítettek lábszárát és vetesse le őket a keresztről, nehogy szombaton is a kereszten maradjanak a holttestek, az a szombat ugyanis nagy ünnep volt.

El is mentek a katonák, és megtörték a lábszárát az egyiknek is, a másiknak is, akit vele együtt fölfeszítettek.

Amikor azonban Jézushoz értek, látták, hogy már meghalt. Ezért nem törték meg a lábszárát, hanem

az egyik katona oldalába döfte a lándzsáját. Nyomban vér és víz folyt belőle.

Aki látta, az tett róla tanúságot és igaz a tanúsága. Tudja, hogy igazat mond, hogy ti is higgyetek.

Mert ez azért történt, hogy beteljesedjék az Írás: „Csontját ne törjétek!”

Vagy egy másik helyen: „Föltekintenek arra, akit keresztülszúrtak.”

Arimateai József, aki Jézus tanítványa volt - bár a zsidóktól való félelmében csak titokban -, arra kérte Pilátust, hogy levehesse Jézus testét. Pilátus megengedte. Így elment és levette a testet.

Nikodémus is elment, aki annak idején éjszaka kereste föl (Jézust), s vitt mintegy 100 font mirha- és aloékeveréket.

Fogták Jézus testét és a fűszerekkel együtt gyolcsba göngyölték. Így szoktak a zsidók temetni.

Azon a helyen, ahol keresztre feszítették, volt egy kert, s a kertben egy új sírbolt, ahova még nem temettek senkit.

Mivel a sír közel volt, a zsidók készületi napja miatt ide temették Jézust.

 

ha teheti és segíteni szeretne egy fogyatékkal élő fiatalokon hogy boldog életük legyen

 

adója 1% kával támogassa

 

támogassa alapítványunkat!

Az adományozó szelvényre ezt írja:

Mint a többi ember Közhasznú Alapítvány

Adószám: 18711516-1-13 előre köszönik szépen

 

 

Kommentek
  1. Én